Hoe maak je voor de gebiedscooperatie een waardepropositie die de klant raakt, overtuigt en bindt?

Gepost door | 28/06/2018 | Nieuws

Wat ga je doen?

Je gaat samen met klanten, leden  en medewerkers van de Gebiedscooperatie  de waardepropositie van de Gebiedscooperatie vastleggen. Simon Sinek schrijver van de het boek ‘Why’ plaatst de noodzaak van de waardepropositie in een breder context:

‘Iedereen weet WAT hij doet. 100%. Een deel daarvan weet HOE ze het doen. Hun unieke waardepropositie, hun innoverende proces of unique selling point. Maar heel weinig mensen en organisaties weten WAAROM ze doen wat ze doen. En met WAAROM bedoel ik niet om winst te maken. Winst maken is een resultaat. Met WAAROM bedoel ik: Waar geloof je in? Wat is je overtuiging? Waarom kom elke ochtend je bed uit? En waarom is dat belangrijk voor anderen? Het meest opvallende. Iedereen denkt, doet en communiceert van het meest concrete naar het meest abstracte: Van buiten naar binnen. Maar diegenen die weten te inspireren en anderen in beweging krijgen, doen dit andersom: Van binnen naar buiten.’


Waarom willen we dit?

De Gebiedscooperatie levert al vier jaar diensten aan de regio. De ervaring is dat de klant niet altijd wil betalen voor onze diensten. Er is nu geen duidelijke waardepropositie en derhalve ook geen focus op aktiviteiten. We zien een gat tussen hoe we zelf onze producten  of diensten  waarderen en wat de klant het aanbod waard vindt. Een gat dat onherroepelijk leidt tot onder druk staande omzetten en afnemende klantgerichtheid. We willen hier op korte termijn verandering in brengen

Wie zoeken we?

We zoeken studenten communicatie, bedrijfskunde en bedrijfseconomie

Wat bieden we je en wie zijn wij?

We bieden je een interessante opdracht bij de Gebiedscoöperatie Westerkwartier.

Ons bedrijf is een maatschappelijke onderneming. Wij zijn aanjager van maatschappelijke en economische innovatie. Samen met ondernemers, onderwijs, inwoners en overheid in de regio ontwikkelen we nieuwe kennis en inzichten, en passen deze toe op de vraagstukken van de regio. Dit betekent concreet: samenwerken aan een duurzaam mooiere, socialere en economisch sterkere streek.

Vanuit onze innovatiewerkplaats werken we functieloos in een netwerk van communities. Door onze werkwijze stimuleren we je om verder te kijken dan alleen je eigen vakgebied.

Welk eindproduct lever je op?

Resultaat van je onderzoek is een eindrapport met een duidelijke waardepropositie en een folder voor onze klanten waarin wordt uitgelegd wat het aanbod van de Gebiedscooperatie is. Bovendien organiseer je een eindpresentatie voor onze medewerkers en leden.

Voor wie doe je dit?

Je werkt in opdracht van de Gebiedscoöperatie Westerkwartier en haar partners.

Heb je belangstelling?

Gebruik om te solliciteren de knop Solliciteren onderaan de pagina. Let op: Om de knop Solliciteren te kunnen zien, moet je een account hebben en ingelogd zijn. Maak een gratis account aan.

Heb je vragen of wil je meer informatie?

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op, of kom bij ons langs. Onze contactgegevens vind je op gebiedscooperatie.info. Daar vind je ook meer informatie over onze projecten.


 

Delen:

Nog niet bekeken